Friday 2 December 2011

Thing that goes bump at noon

Hari ni Jumaat dan juga hari terakhir tahun ini untuk aku conduct Safety Induction refresher class untuk semua staff. Pkl 9.00 aku masuk ke conference room dan start bagi safety briefing dan juga ttg chemical safety. Selepas semua siap around 11.00, aku turun ke bawah dan buat  kerja aku seperti biasa. Pkl 12.00 aku makan MekD yg company aku belanja for lunch. Makan free, sapa tak mau wey...... Burpppp... Alhamdulillah...  aku memang suka MekD especially yang free...

Pkl 1230pm aku siap2 nak kluar gi solat Jumaat. On the way nak pi kat kereta yg selalu aku park kat luar pagar tu, aku nampak security guard company aku sedang ubah sebuah kereta yg block sebuah kereta lain. So aku pun stop dari berjalan ke kereta aku yang berada disebelah guard post. Dengan tak semena-mena saja kereta yg sedang pak guard tu ubah mengundur dengan laju dan menghentam dua buah kereta yg berada didalam compound office.

Kemudian dalam keadaan reverse u-turn, dia hentam pulak pintu pagar hingga tumbang dan kemudiannya kereta itu cium pulak kereta aku yg berada diluar pagar tersebut dan hanya berhenti setelah menghentam kereta aku. It happened just in a split second. Aku tak sempat nak cakap or even kata apa pun. Not even the F word. Hancur luluh hati aku tgk kereta aku kemek. Walaupun itu kereta lama tapi sangat berjasa kat aku. Huhuhuhu. Sedih weeeeyyyyyy lok.

Bakpo la demo bawok keta laju gotu. Nakyo la keto kawe hok tak dok saloh gapo2 tu. Tubik air mato kawe ni ha. Nak jerit kuat2, raso malu kokre.... jerit lana dale hati ja la.... aku kalau marah memang akan cakap bahasa kelantan... kehkehkeh.

Citer banyak pun tarak guna. Hati manyak sakit. Gambar ada bawah..... let the photos do the talking la. Haiyooooo





Pintu sebelah drebar mmg tak leh buka langsung. Nak masuk tadi aku kena masuk ikut sebelah pintu penumpang depan. Bayangkan la org yg big size mcm aku ni nak menyelinap masuk dari sebelah kiri ke kanan..... Arghhhhhh.... sangkut teloq kaki kat gear tadi woooo... sakit la woi. 

Now kereta aku ada kat bengkel. Kena tukaq sekeping pintu dan bengkel tu kata petang esok leh siap pasang dan boleh ambik balik. Kalau nak tunggu claim insurans, naya la keta aku tu dok tersadai kat bengkel berbulan2 baru nak siap. Malas nak pikir banyak2, aku repair dulu sbb kereta ni penting bagi aku nak commute -->the 3D's <-- ke sana sini. 

Apa2 pun aku bersyukur sgt sbb aku tak terus pi kat kereta aku masa pak guard tu sedang dok reverse kereta tu. Kalau tak, dah tentu aku jadi macam cicak yang tersepit di celah pintu..... 


p/s: sib baik kena kete ni... kalau kena yang lagi satu.... mau meroyan aku

3 comments:

  1. sabaq lah...ujiannnn lagiiiii dekat2 bonus ni huuuuu......;-(

    ReplyDelete
  2. eh bengong ke apa pak guard tu? tu kereta dia ke apa? ke kereta orang yang dia tolong alihkan? if kereta orang. syabas kat orang tu sebab percaya bg pak guard alihkan. T____T, oh hi. salam singgah.

    ReplyDelete
  3. hahaha... memang bengong la dia. dia tolong alihkan kereta staff lain yg dah kluar lunch. Akibatnya.... mayhem....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...